Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A22l97e98n38a 67V22e50s27e79l15á 3183941815798

Hmmm... o tom, že psychika v našem těle ovlivňuje spoustu věcí, vůbec nepochybuji. Ani o tom, že mezi tu spoustu věcí bude patřit i průběh porodu.

Ale ta představa, jak je všechno JEN v hlavě a vše bude úžasné a nic nebude bolet, je hodně mimo realitu. (A taky nejen moje zkušenost tomu dává za pravdu. ;-)

+7/0
30.3.2013 10:01

H89a40n63a 68Ž21a28n45e84t74a 72F14l61e13k85n63o18v74á 2576781920546

Milí diskutující, několikrát tady zaznělo, že věta: porod je nastaven v hlavě, nikoliv v porodních cestách, je blud.

Odkud se vzala? Nepochází z mé hlavy, ale je v souladu s mým přesvědčením. 

Tuto poučku jsem slyšela od velice zkušené lékařky se specializací porodník, a několika výborných porodních asistentek s letitou praxí.

A nejen moje zkušenost jim jistě dává za pravdu.

0/−7
30.3.2013 2:35

J37a82n97a 43V62é40l83o56v21á 2507526764566

napsala jste ji ve svém blogu

+4/0
30.3.2013 8:16

M35a37r98i48e 85V82a73v37r32u36š34o16v18á 4639634705393

Průběh fyziologického (to slovo fyziologického je tady důležité) je opravdu hodně ovlivněný "hlavou". Ať už celkovým nastavením ( když jsou naše sklenice poloplné, bude to prostě lepší než u poloprázdných), rozhodnutím, že tohle prostě zvládnu se stejnou noblesou jako (třeba) máma, ségra, kamarádka X, nebo prostě proto, že porod prostě řídí hypofýza. A když dobře fungují hormony a rodička chce a miminko je OK, tak to, jak si to "přeložíte" do bolestnosti nebo otravnosti dne, je fakt z větší části v hlavách. Ale to tak není jenom s porodem, to je skoro se vším.

x

Mám dobrého kamaráda, špičkového protetika. A ten si vždycky s pacientem nejdřív dlouho povídá - tvrdí, že méně důležité než samotné postižení je (většinou) myšlení konkrétního člověka. Někdo maximalizuje své možnosti. A někdo maximalizuje omezení. Tyhle věci jsou fakt v hlavě.

+2/−5
30.3.2013 11:13

H59a26n88a 34Ž61a57n65e35t57a 87F60l37e62k32n60o84v56á 2606351190366

Máte pravdu. Škoda, že si dnes s nastávajícími maminkami nikdo takto nepovídá.

0/−6
30.3.2013 17:43

M70a95r28i27e 15V56a72v37r53u75š29o84v81á 4899364875313

Ještě mne, trošku mimoporodně, napadlo, jak to vidíte se všemi těmi novorozeneckými chůvičkami, hlídátky, všemi těmi vynálezy, aby se za žádných okolností nemohlo nic stát? Chránítka na vše, dokonce přilbičky na hlavy? Se zájmem to vše pozoruji, ale vlastně nevím, jestli bych tolik věcí pro mimčo dneska potřebovala, příjde mi, že snad ani ne.

+1/−4
29.3.2013 21:47
Foto

Š73á79r43k23a 38M93e22d98k68o14v73á 7304615136380

Neměla jsem nic z toho a helmu až na tříkolku:-) Chůvička je dobrá,když je velký dům a mimčo spí v jiném patře:-)

+2/0
29.3.2013 22:14

M61a12r88i30e 69V17a56v10r91u96š13o22v41á 4519804415333

To jo, tu taky máme k "cokdybyněkdo" postýlce, máme v domě tlusté zdi a postýlka je v patře, tak se odposlech hodí.

0/−4
29.3.2013 22:16

H96a35n86a 54Ž74a23n41e11t15a 27F45l52e98k16n91o71v90á 2326781100166

Podle mého názoru jsou podobné vychytávky především obrovský byznys se strachem rodičů.

Monitory dechu byly vymyšleny a původně určeny pro novorozenecké JIP. Tam mají svůj smysl a své uplatnění - předčasně narozená miminka často mívají zástavy dechu. V domácnosti samozřejmě dávají smysl všude tam, kde jsou děti s rizikem dechové nedostatečnosti (například nedonošená miminka, malí epileptici, apod.).

Řada těchto vynálezů je i nebezpečná - viz: například http://ona.idnes.cz/detska-helmicka-na-doma-moda-ktera-muze-ublizit-fl3-/deti.aspx?c=A120228_102214_deti_job

0/−3
30.3.2013 2:28

J27a23n26a 78S51t25r34a81u80s56s 1873711498337

"...porodní proces je nastaven v hlavě, nikoliv v porodních cestách..."  - jeden z nejhloupějších výroků o porodu Rv

+10/0
29.3.2013 21:02

R35o26b82e86r88t 56J28. 63H88ř20e57b91í90č21e49k 9509285114

Asi máte pravdu. S porodem sice zkušenost nemám, ale mohu vás ujistit, že to nefunguje ani u zácpy, proto bych rovněž vyjádřil jisté pochybnosti o správnosti inkriminovaného výroku.

+9/0
29.3.2013 21:28

R41o27b78e22r69t 75J33. 97H17ř29e34b70í57č79e59k 9819655544

Aha, koukám paralelu objevila níže již kolegyně Medková, jíž se tímto omlouvám za nezamýšlené zcizení :-)

+5/0
29.3.2013 21:31
Foto

Š17á45r89k52a 86M62e34d16k30o58v33á 7234415406370

Omluva se přijímá:-))

+4/0
29.3.2013 21:32

R85o39b31e54r23t 56J17. 62H90ř49e98b39í28č62e76k 9429185544

To jsem rád, bál jsem se, že mě budete vláčet po soudech skrze plagiátorství.

+6/0
29.3.2013 21:42

J94a42n82a 21S87t40r25a86u63s54s 1743731938867

Propásla životní šanci, já bych vás uvláčela soudní mašinerií. ;-D;-)

+4/0
29.3.2013 21:43
Foto

Š93á42r70k50a 37M37e52d97k10o81v97á 7134865326160

;-DJsem vyměkla, no;-D

+3/0
29.3.2013 22:14

V52e52r25o25n68i46k97a 54N74e51z89b38e35d92o61v87á 4271552229459

Divil byste se, ale i u zácpy to jde. Porod, narozdíl od zácpy, je naprosto fyziologický jev ( jistě, jsou i výjimky). Srovnáváte nesrovnatelné...

0/−4
18.5.2013 10:29

S84i90l36v14i80e 11W95a41t10s22o84n 9528927802200

Eh? Takze zenam oznamite, ze porod je krasny zazitek, nebudete mluvit o bolestech a jeste  je to v hlave, tak jak to v hlave budete mit, tak to bude...Olalala. Nekdo si muze prat rodit vaginalne, ale ma velmi uzkou panev nebo je dite pretocene, ci ma obtocenou pupecni snuru kolem krku, takze plany v hlave proste nejsou realne. Je dobre vedet o bolesti, byt varovan znamena byt pripraven. Je pravda, ze zeny na tu bolest zapomenou, kdyz je jim odmenou zdrave dite, po kterem touzily. Porod boli, pokud se uzije epidural, neboli, ale epidural prejde a proste trva nejakou dobu, nez se telo vzpamatuje. Doba zotaveni po cisarskem rezu byva delsi a neni bezbolestne, jak se nektere naivky domnivaji. Kojeni pomaha stahnout delohu. Od lekarky nebo pritelkyn, ktere uz porod prodelaly, bych cekala rovny pristup, upozorneni na komplikace a ne okraslovani skutecnosti ci dokonce naivni pristup - je to v hlave. Slunickova nalada je fajn, ale s malou panvi nebo 6 kg ditetem moc nepomuze...

+7/0
29.3.2013 20:24

J11a58n 57B34o49k94š86a95y 3979475971264

Je to v hlavě, paní Silvie. Je. Onehdá mi někdo řekl něco ošklivého a plakal jsem. Pak mi zase jiný řekl něco ošklivého  a ... vidíte ... neplakal jsem. Bylo to v hlavě. V

+7/−1
29.3.2013 20:31

H15a48n93a 80Ž57a74n86e30t60a 26F21l44e66k49n65o54v61á 2656461450546

Já přeci netvrdím, že porodní příprava má být veskrze pozitivní a zamlčovat případná rizika. Avšak my jsme si tak nějak zvykly, že ta příprava je pouze negativní. Takže očekáváme hrozný zážitek. A on pak přijde. Není divu.

Lékařské zásahy uznávám jako v řadě případů nezbytné (mimochodem, kolik žen, které rodí 6kg dítě znáte? Pokud se za poslední rok mnoho nezměnilo, nejspíš by je lékaři nenechali dítě donosit a doporučili císaře v cca 38tt). Epidurál jsem pro sebe nechtěla po té, co jsem si přečetla jeho nežádoucí účinky. Uznávám, jsou případy, kdy ty pozitivní převáží, ale patrně bude těchto případů méně, než aplikací epidurálu. Nicméně rozhodnutí je na každé z nás a není důvod za ně odsuzovat ani glorifikovat. Každý jsme za své zdraví zodpovědný sám.

+1/−7
29.3.2013 20:44

S81i59l39v68i30e 71W49a96t94s37o66n 9818847902910

Jaka negativni priprava? Kdo ocekava hrozny zazitek? Nemykejte prosim. Porod boli, to je znama vec. Pokud je to teda rozhodnuti kazde z VAS, nema se odsuzovat, ani glorifikovat, prectete si znovu tu vasi slohovku, hlavne ten nazev

+6/0
29.3.2013 20:52

M16a41r37i77e 15V60a59v84r47u23š67o98v39á 4429444425103

No já nevím, otravná je první doba porodní, ta samozřejmě bolí a je to "blbý den", ale stačí rozumná příprava, realistický přístup a solidní personál, který pomůže a poradí a dá se to. Při dobře vedeném porodu a dobré spolupráci druhá doba porodní prostě fakt nebolí, to už je holt "jen ta práce". A se zbytkem už analgézie v klidu pomůže. A že se z porodu zbytečně dělá hrůza, to je známá věc.

+3/−6
29.3.2013 21:00
Foto

Š62á71r32k87a 63M21e36d12k46o32v65á 7874535616810

Druhá doba porodní je jako pořádná zácpa;-D

+2/0
29.3.2013 21:02

M58a72r48i29e 38V68a39v93r32u73š91o54v61á 4719204645603

tož tak nějak připodobné to bude :-). Berete mláďátku i tátu? Ten náš zapomněl dýchat a trošku přiomdlel :-).

0/−4
29.3.2013 21:17
Foto

Š94á66r29k22a 67M14e51d29k10o74v68á 7374925966920

Jak bude chtít - nepřemlouvám ho,ale ani mu nebráním;-)

+3/0
29.3.2013 21:19

M61a85r50i65e 93V24a13v41r32u77š10o23v71á 4659734405363

Já dokonce kdysi dělala i tatínka. Kamarádka rodila dvojčátka a manžel ji tam strašně štval, protože jí bylo blbě a jemu ne. Tak mi volala domů, jestli můžu přijít, my už doma ty mimina s ženskýma slavily Frankovkou. Tak jsem se sebrala a šla za ní. To bylo moc hezké :-).

+2/−4
29.3.2013 21:22

S67i14l91v86i42e 68W89a68t95s98o38n 9928707652380

Kazda zena to proziva asi trosku jinak a radeji budu pripravena na hruzu, nez slunickove reci o tom, jaky je porod dar. Dite je dar, porod je nutne si protrpet, aby se clovek k tomu daru dostal.

+7/0
29.3.2013 21:08

J76a97n92a 75V31é53l69o45v91á 2357956434676

to, že vás druhá doba porodní nebolela, neznamená, že je to tak u všech rodiček.

+6/0
29.3.2013 21:19

M89a78r63i35e 44V42a68v88r15u15š28o26v59á 4969964255743

Když rodička dělá co má a tak jak má, neplaší a spolupracuje s rozumným porodníkem, tak to prostě nebolí, jen je to dřina jak hrom. To jsem nevymyslela já, to, prosím, příroda :-).

+2/−7
29.3.2013 21:20

J47a61n22a 70V46é73l72o97v19á 2817966674986

to je (zřejmě) váš individuální případ, nelze to zobecňovat

+4/0
29.3.2013 22:09

M61a45r35i32e 78V27a45v12r58u38š95o49v70á 4919734585703

To vymyslela už příroda, fakt ne já :-). Já jen pár desítek, nebo možná stovek, dětí na svět na porodním sále měla tu příležitost přivítat :-).

+1/−5
30.3.2013 18:15

S56i72l30v27i86e 44W31a95t52s15o89n 9378357592710

To jste zdravotni sestra ci co?

+5/0
31.3.2013 20:19

A30l15e53n82a 90J37a28n79d78o71v88á 7329258311755

ááá,dula!;-D;-D

+3/0
1.4.2013 19:05

S80i97l48v47i35e 34W47a81t73s10o13n 9358357222540

Vazne? Dula? Mimochodem, kolik v CR takova dula stoji? A jak se na to divaji nemocnice, kdyz si pani dotahne dulu k porodu? Plati dula poplatek za pritomnost u porodu?

+6/0
1.4.2013 20:02

M74a32r78i34e 29V64a48v90r67u42š38o92v50á 4549974225163

To přece není zas tak exotická profese :-). "Zamlada" jsem se v ní pohybovala..a moc ráda. Nic hezčího jsem už nedělala.

0/−3
1.4.2013 22:39

H74a76n34a 91Ž87a86n33e47t81a 33F78l81e86k12n91o67v34á 2966651530896

Ano, pokud Vám informace typu - je to hrůza, nepříjemný zážitek, děsně to bolí, tak nějak se to musí protrpět, apod. přijdou jako pozitivní, pak se zkrátka neshodneme.

Nicméně je možné, že jsme se jen nepochopily v základní myšlence. A to, co je příčina a co následek - jestli tisíce let živené a opakované dogma "porod je nepříjemný a musí se protrpět" má za následek prožitek "porod je nepříjemný a musí se protrpět" nebo je tomu naopak.

Samozřejmě hovořím o fyziologickém a přirozeném porodu.

Já se domnívám, že dogma má za následek prožitek. Váš názor může být samozřejmě jiný.

0/−5
30.3.2013 18:05
Foto

Š12á20r41k16a 79M15e96d40k95o36v75á 7874965606580

Epidurál jsem měla u prvního porodu, po deseti hodinách,kdy už jsem fakt nemohla. Ta úleva!!!! Přestal účinkovat právě včas, kdy začala vypuzovací část. Žádné problémy ani při aplikaci, ani po. A pokud bych ten třetí porod měla takovej, jako ten první, řeknu si o něj zas.

+5/0
29.3.2013 21:00

M87a61r85i45e 54V86a46v41r69u18š80o40v45á 4359264575413

To jsou to všelijaký vynálezy, co? Před pár stoletími by vás zaříkávačky obcházely akorát tak s vykuřovadly. :-)

0/−5
29.3.2013 21:19

K67l25á71r66a 91F84i17a81l36k16o85v96á 3129937881506

No...    http://www.novinky.cz/koktejl/297578-novorozene-kvuli-sve-velikosti-malem-zemrelo-ted-se-konecne-dostalo-domu.html

+4/0
29.3.2013 13:19

M42a78g71d20a 30S98l13á65d77k71o97v98á 8748601150

On je asi rozdíl v pohledu, jak si k tomu ta žena přišla. Když je problém s otěhotněním, několikaletým čekáním až to vyjde, pak asi snáší všechno kolem porodu líp, oproti ženské, které stačí z dvaceti metrů uvidět pánské trenky a je to a v průběhu porodu se dozví, že má úzkou pánev a asi to neproleze.

+4/−4
29.3.2013 12:37

H78a78n43a 29Ž80a87n91e94t75a 77F63l28e79k59n44o66v23á 2906881130556

V tom máte podle mého názoru velkou pravdu.

+1/−3
29.3.2013 17:49

K54l46á21r68a 21F16i87a30l86k18o16v74á 3119167271686

Již třetí váš blog, nad kterým jen kroutím hlavou.

Víte, já byla programově mladá matka, (no dvaadvacet let bylo na první porod nedávno normální) a ať nad tím přemýšlím jak chci, byla jsem vyrovnaná víc, než buddhistický mnich, jsa z lékařské rodiny věděla jsem vše a přesto se kolem mě seběhly kapacity ze všech příbuzných oborů, protože si ony samy netroufaly ani doufat, že vytlačím svou velmi úzkou (modelkovskou) pánví skoro pětikilové mimino.

Takže jsem kvůli možné sekci dostala epidurál a nemělo žádnou cenu ho odmítat- rodila jsem celkem rychle, bez těch největších křížových bolestí, ale až do konce ve stoje. 

Dva dny jsem byla polomrtvá vysílením a týden si nesedla ... a to vše si pamatuji i přes tu přírodou zařízenou euforii po porodu. 

Hlava prostě nemá co dělat s fyziologickými procesy.

Víte- průjem si taky pozitivním myšlením nezastavíte ;-)

+10/−1
29.3.2013 9:45

H74a17n61a 50Ž83a94n42e66t79a 33F15l43e14k83n17o84v57á 2586341410326

Pochopila jsem správně Vaše přesvědčení, že psychické naladění nemá na nějaký proces vliv? Tedy například - pozitivně naladěný pacient se léčí stejně rychle a dobře jako ten depresívní, dobře trénovaný a motivovaný sportovec podává stejně kvalitní výkony, jako ten který si odpočátku nevěří, zaměstnanec, kterého práce baví a cítí podporu svých nadřízených, pracuje stejně dobře jako ten otrávený a zdeptaný? 

Pokud jste otevřená informacím o "léčbě hlavou", doporučují Vám shlédnout některou z přednášek MUDr. Hnízdila (na youtube jsou k dohledání). ;-)

0/−7
29.3.2013 18:41

J59a68n81a 13V74é88l69o56v52á 2787526264976

Nechci mluvit za paní Fialkovou, ale co vás vedlo k tomu, abyste její příspěvek pochopila právě takto? Nic z vámi napsaného v jejím příspěvku nenalézám. Porod i období rekonvalescence po něm prostě bolí.

Pravdu máte v tom, že pozitvní přístup často napomůže urychlit léčbu nemoci (psychosomatické), zároveň je ale třeba uvědomit si, že např. zahojení zlomené  nohy (či poranění/natržení hráze po porodu) si vyžaduje svůj čas, ať už jste pozitivní jak chcete.

+6/0
29.3.2013 19:15

H48a82n36a 61Ž71a58n14e54t87a 87F10l54e25k12n11o31v26á 2516811840456

Vycházela jsem z věty: "Hlava prostě nemá co dělat s fyziologickými procesy."

Pokud by toto platilo, pak nemá náš pozitivní nebo negativní přístup vliv na to, co děláme. Z toho mi vychází, že pozitivně naladěný pacient se bude léčit stejně rychle a dobře jako ten depresívní. 

Uvedu příklad z mého okolí - před lety se při autohavárii zranily dvě ženy. Jejich poranění byla téměř totožná (škaredě polámané nohy, zlomená žebra, pohmožděniny a jedné z těch paní museli odebrat a následně rekonstruovat sanici), byly stejně staré a ani jedna neměla jiné závažné onemocnění. Jedna však při havárii přišla o manžela. Druhá měla dceru, která byla po dobu jejího léčení u příbuzných, maminku pravidelně navštěvovala a těšila se na ni. Obě ležely ve stejné nemocnici a ošetřovali je stejní lékaři.

Možná Vám to bude připadat až zázračné, ale rekonvalescence ženy s dcerou byla o několik měsíců kratší (i přes operace sanice navíc). A toto jistě nebyl a není ojedinělý případ.

Ad psychosomatika: pravděpodobně se neshodneme v tom, které nemoci jsou psychosomatické. ;-)

0/−5
29.3.2013 19:28

J24a48n78a 47V18é16l71o19v37á 2537616264156

zázračné mi to rozhodně nepřipadá, tvrzení nelze zakládat na jednom příkladu, navíc, když neznáte jejich anamnézu, genetické dispozice ad., přestože měli "podobná" zranění.

+6/0
29.3.2013 21:00

K45l33á57r95a 86F74i37a76l71k79o81v57á 3589857681346

R^ klidně za mě mluvte, tak jsem to myslela ;-)

+3/0
29.3.2013 19:54

J35a37n70a 40V61é34l44o56v23á 2627526414446

dík :-)

+3/0
29.3.2013 20:28

K60l44á47r38a 19F66i76a73l30k63o16v57á 3689527671966

Motáte dohromady více věcí- něco jiného je člověk se špatnou náladou, něco jiného s nízkým sebevědomím, který si nevěří- ten se podceňuje dopředu a tam má význam zapracovat na podpoře sebevědomí, ale nemá to co dělat s náladou.

Prostě- když to vezmu ve zkratce- tak ano, věřím, že špatná nálada nemá na pracovní a sportovní výkony větší vliv (a depresi vůbec nepočítám, to je něco diametrálně odlišného!).

Žiji s vrcholovým sportovcem a ani momentální psychická nepohoda, akutní naštvanost atd. neměly na jeho výkony nikdy vliv- záleží vždy na tom, jaký je ten člověk profesionál, zda je odhodlán podávat kvalitní výkony i přes své horší nálady.

Ale abych se vrátila k ženám a porodům- ženy jsou od přírody více náladové, než muži, neboť mají větší výkyvy hormonální hladiny- takže některé dny ani přes sebevětší snahu a sebezapření dobrou náladou oplývat nebudou- ne, že by nechtěly, ale hormony jsou proti.

 A ani si nemyslím, že je vhodné být za každou cenu usměvavým a dobře naladěným jedincem- z násilného přemáhání špatné nálady, vytvářením jakési sluníčkové masky a popíráním svých skutečných emocí může člověk nakonec psychicky onemocnět  ;-)

Ano, podporujme nemocné, aby nepodléhali skepsi, ale nelámejme je zbytečně přes koleno ....

+5/0
29.3.2013 19:53

H89a59n29a 13Ž84a11n26e90t84a 53F20l87e10k81n34o31v94á 2416201450446

Máte pravdu, nepřesně jsem se vyjádřila. Tou "náladou" jsem nemyslela momentální stav naladěnosti, jako spíš obecně pozitivní přístup k řešení problémů, zvládání obtíží, atd. 

Podle mého názoru je rozdíl, řeknu-li si před úkolem: to zvládnu, mám na to! než když si řeknu: ach jo, to zas bude průšvih, jestli já se s tím vůbec nějak popasuji... A tento přístup se pak projeví ve výkonu.

Obdobně se patrně Váš přítel odhodlává k dobrému výkonu. V ten moment zapomene na nálady, bolest a případná rizika (např. riziko úrazu - nevím v jakém druhu sportu je aktivní, ale snad kromě šachů se lze zranit při každém sportu), koncentruje se. A pokud se takto připraví (a má za sebou kvalitní trénink a další nutnou přípravu), pravděpodobně dosáhne dobrého výsledku. A hlava v tom sehrává obrovskou roli - to odhodlání, soustředění, vytěsnění, atd. Nebo se mýlím?

Ad nálady: také se nedomnívám, že sluníčkování za každou cenu je prospěšné. Na druhou stranu je jasné, že naše nálada má na vnímání světa obrovský vliv. ;-) 

Ad deprese: měla jsem na mysli stavy, kdy člověk jeví známky tzv. klinické deprese.

0/−4
29.3.2013 20:31



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.