Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V44í65t 71M83a95c21h53á68l76e51k 1600447115420

Díky za skvělý článek, paní autorko. Moc se mí líbí věta "popřením jinakosti popíráme sami sebe", asi Vám ji ukradnu jako své motto.:-) Chci se naopak radovat z jinakosti druhých a z krásné pestrosti světa, ať už jde o různá obdarování mužů a žen, nebo třeba i různých kultur, národů i jednotlivých lidských bytostí.

+1/0
8.11.2013 12:29

L52e75n19k98a 63N48o82v28á 1686286318975

Mně se zdá článek pěkně zmatený. Zdá se, že máte závislost na slovu gendrové. Zkuste si spočítat kolikrát jste ho použila.

+1/−1
8.11.2013 10:04

H61a40n38a 97Ž64a29n84e65t93a 28F33l73e42k16n19o92v38á 2756861360966

Díky za Váš názor. Na svých stylistických schopnostech neustále pracuji.

0/0
8.11.2013 11:47

M72a64r77i10a 92G88r94a98j26c44a72r 7318657812550

To, že Vy jste spokojená s vlastní pozici v české společnosti neznamená, že je to takhle všude na světě. Feministky tady nejsou kvůli Vám, ale kvůli desítkám milionů žen, což nemají ani pomyšlení na práva jaké užívate Vy sama. A to vím o čem mluvím - žila jsem 3 roky v islamské zemi. Nejde jenom o Islam, stačí sa např. podívat i do Ruska.

+1/−1
8.11.2013 9:56

H13a56n65a 93Ž50a82n18e78t43a 13F88l70e20k17n41o41v30á 2576431830396

Já přeci nepopírám, že jsou země, kde ženy nepožívají stejných práv, jako muži. Jen si nejsem jistá, jak jim současné aktivity evropských a amerických feministek (obzvláště ty nesmyslné, jako je např. násilné vymýtání genderových stereotypů) mají pomoci. Skutečně jsme pro (nejen) islámské země takovým vzorem?

+1/0
8.11.2013 11:44

T45e18r68e29z68a 31H30a95j67k91o86v13a 5627362434340

Proc se vam zdaji nesmyslne genderove stereotypy? Vite co to je? 

genderovy stereotyp je napriklad to, ze zenska patri do kuchyne a nema co chodit do skoly a uz vubec ne mit pc a psat a neco uverejnovat.

0/0
13.11.2013 10:42

J14i28ř28í 39S61v88i39t81á81k 6636673947857

Rovni jsme si všichni jen máme každý jinou úlohu v životě.

+2/0
8.11.2013 6:24

P39e47t35r 45Z46a43c36h96r72d29l85a 2506861568108

Ono s tou genderovou nerovností stejně nelze nic udělat, protože jsme rozdílní i v myšlení. Když to řeknu já, muž, může to zavánět šovinismem.

Faktem však je, že muž se posledních 200 000 let vyvíjel k systematičnosti, orientaci a rychlému rozhodování, protože když byl na lovu, musel se okamžitě zorientovat v terénu a jednoduše buď lovil nebo byl loven. Ono taky, ženy jaksi neměli tu sílu mamuta dotáhnout do osady.

Ženy se posledních 200 000 let vyvíjeli k multiprocesovému myšlení, protože museli současně zajistit vaření, děti, uklizení. Jelikož ženy nepopoháněl strach, že je slupne mamut, ale tlačil je čas, jsou empatičtější než muži a zvládají více věcí současně. Bohužel tyto věci nemají systém, který si naopak vypracovali muži.

Když pominu fyziologické rozdíly, tak tyto rozdíly v myšlení změnit NELZE, ať se feministky staví třeba na hlavu.

+5/0
7.11.2013 22:45

T35e43r76e81z37a 22H12a28j81k93o10v63a 5367152614720

;-D

V mysleni je kazdy rozdilny. Jste si vazne jist, ze kazdy muz napise stejnou odpoved jako vy? 

Proc do toho hned tahate vareni? Copak muzi neumo varit? Zeny driv neuklizely, nebylo co. I muzi uklizeji a vari. ;-D

Jak vas tak ctu , jste v zajeti tech nejjednodussoch stereotypu.  Feministky mluvio prave o rozdilech a o rovnosti, presto, ze jsme vsichi - i muzi - ROZDILNI.

0/0
13.11.2013 10:46

P44e90t57r 41Z55a49c68h35r38d69l14a 2276771418828

Nevím co napíše každý muž. Zato vím jak se vyvíjeli dispozice člověka od kromaňonce po dnešní ženu a dnešního muže. Chování, uvažování a priority dnešního člověka nejsou náhoda. Jde o zděděné dispozice po předcích.

Popírání těchto faktů je popírání existence ženy i muže. Vážím si ženy pro to, že je ženou. Ne proto, že se chce přiblížit muži. Stejně tak si vážím muže, který se nechce stát ženou.

Ten problém není o tom kdo vaří a uklízí. Ten problém je systém v jednovláknovém zpracování informací vs. vícevláknové zpracování informací bez systému.

0/0
13.11.2013 11:20

T60e62r94e15z10a 35H54a92j67k56o52v34a 5817202374740

To ze je kazdy rozdily ne nepopiratelny fakt. Dokonce i muzi jsou mezi sebou tak rozdilni, ze kazdy je jiny. To plati i na zeny, takze rikat, ze zeny jsou takove a muzi onaci neni argumetn. 

MUZI se mezi sebou lisi vic, nez muzi a zeny navzajem. Kazdy ma jine chovani, uvazovani a priority. Srovnat je do dvou rozdilu je nesmysl. A uz vucec to nezmanema, ze se nejaky muz chce stat zena. 

Pokud ano, a nejaky muz se necha preoperovaz na zenu, vsimnete si, ze jim mozek vzdy zustane.

0/0
13.11.2013 11:48

P34e38t38r 38Z18a40c16h40r10d15l16a 2766201448708

Vy popisujete důsledek a já píšu o příčinách. Kdyby nebylo příčin, které jsem popsal, vyvíjeli by se muž a žena jinak.

0/0
13.11.2013 11:54

T45e30r41e15z57a 35H78a17j79k75o43v14a 5167722384400

Kazdy clovek je induviduum.  Rozdily mezi muzi samotnymi jsou vetsi, nez mezi muzi a zenami. Takze je to vliv ceho ? 

Rici, ze muz je vic systematicky a rychleji se zozhoduje nez zena je nesmysl a kyc kycovity. Poprenim techto faktu se nezmeni nic na muzi ani na zene. ;-D

0/0
13.11.2013 11:57

P60e14t40r 75Z87a68c10h75r30d62l89a 2976321258198

Pokud si to tak myslíte, nebudu vám to vyvracet.

0/0
13.11.2013 12:02
Foto

V31l32a36s21t29a 33H83u58r66t54o61v94á 8339113673779

Veliký souhlas ;-) R^

+2/0
7.11.2013 21:07
Foto

J10a48n10a 74M11a31j74o70v68á 4105782246593

karmaR^

+2/0
7.11.2013 20:36

M13a63r96t57i53n 16K92a86v48k53a 4816931582782

Ono to je jinak. Průmyslová revoluce zničila rodinu. Aby se lidé uživili, musela do práce nastoupit i žena. Tím se rozbil tradiční model rodiny. 

Feminismus je jen důsledek tohoto. Že to je zvrácené? No je, ale takto to chce tento moderní svět. 

Stereotyp je dnešní pohled na ženu v dějinách. Ženy zastávaly svojí roli po staletí, ale nikdy to nebyla čistě role kuchařky, rodičky apod. 

Mám pocit, že skutečně emancipované ženy žily v tom "temném" středověku. Dnes je ta emancipace výkřikem zakomplexovaných

+3/0
7.11.2013 15:56

H41a97n30a 23Ž88a32n31e93t43a 60F62l36e41k14n73o80v94á 2686961180876

Asi to bude tím, že psychicky vyrovnaný jedinec nepotřebuje pro své sebe-vědomí genderovou politiku. 

Koneckonců, budu mít lepší pocit z toho, když si mě např. zaměstnavatel vybere pro moje schopnosti a nikoliv kvůli kvótám.

+3/0
7.11.2013 16:18

T40e24r28e33z27a 54H51a95j30k66o17v38a 5707782654350

Gender nejsou kvoty. Mimochodem, jen kvuli tomu, ze zeny byly zeny a ne muzi, jen kvuli pohlavi, zeny nesmely jeste nedavno leccos...a bylo toho hodne, az prilis.

+3/−1
7.11.2013 20:27

H36a80n69a 62Ž95a89n79e60t81a 74F72l86e34k61n69o91v34á 2526231740126

Já přeci nepopírám fakt, že byly doby (a i dnes jsou společnosti, kde stále trvají), kdy ženy neměly kupříkladu volební právo jen z důvodu svého pohlaví. A jak píši, jsem ráda, že feministky tuto rovnoprávnost vybojovaly. 

Ovšem dnes je doba jiná. Rovnoprávnost máme, emancipované jsme. A odstraňovat nerovnosti za každou cenu (například tím, že budeme v negativním slova smyslu poukazovat na genderové stereotypy) mi přijde hloupé a zastaralé. A kvóty jsou jedním z témat různých ženských a genderových lobby.

+3/0
7.11.2013 21:03

T67e47r35e11z37a 36H32a91j56k75o78v46a 5987352154100

AHa, tak ted pisete, ze zeny vybojovaly ROVNPRAVNOST? 8-o

Ja vam ocituji vas blog: 

"Ženy jsou hospodyně, muži vydělávají peníze. Jeden z genderových stereotypů, proti kterým feministky brojí. Bojují za rovnost pohlaví, stejné příležitosti, rovné zacházení a možnosti pro muže i ženy. Absurdita nebo nutnost?

Ptate se, zda rovnost je absurdita ? Proc, kdyz jste rada, ze to - tu rovnost -  zeny vybojovaly? 

Proc pisete,  "Nejsme si rovní " a zaroven jste rada, ze rovnost je vybojovana.  

Rovnost je v Ustave. Nejedna se jen o volebni pravo. Asi mate spatne informace. A je vybojovana, alespon na tom papire.   Uvadite perfektni genderovy stereotyp "Ženy jsou hospodyně, muži vydělávají peníze.". To je preci nesmysl.   Vy to tak necitite, jeste jste nevidela zenu, ktera chodi do zamestnani? Cim to, ze na cele zemekouli je vic zen, ktere chodi do  zamestnani nez tech , ktere nekdo zivi?  Rekla bych , ze v tom mate hokej.

0/0
13.11.2013 10:54

T28e17r78e42z53a 59H40a30j88k36o37v42a 5637252954760

Zeny preci pracovaly i predtim, odjhakziva. To, ze nepracovaly je jen romantizujici mytus z 19. stoleti.  SPravne jak pisete, ze zeny nebyly nikdy jen kucharka a rodicka. Copak nekdy v dejinach existovala materska dovolena? Nikdy. 

S emancipaci maji mnozi problem, Proc se muzou emancipovat muzi nebo Cesi a ne zeny? U nas preci zeny emancipovane samozrejme jsou. Stejne jako muzi.

+4/0
7.11.2013 20:18
Foto

V96l86a11d79i41m36í73r 97V32o84l12k37o 6720612287619

Hlava na krkuR^

+2/0
7.11.2013 15:24
Foto

T51e84r54e19z69a 24P71r47a58s98l72i93č71k16o94v79á 7772912453296

Pěkný článek!

+3/0
7.11.2013 14:24

H92a78n35a 30Ž83a93n40e25t86a 78F11l36e83k52n86o53v54á 2816141590386

Díky. :-)

0/0
7.11.2013 16:12
Foto

K11a16r46e64l 66B12o52h16á20č90e53k 1681497356314

Souhlasím a karmuji srozumitelně formulovaný názor :)

+2/0
7.11.2013 13:55

H10a60n78a 53Ž36a92n45e31t24a 30F17l27e61k23n74o28v62á 2446221550236

Děkuji. :-)

+2/0
7.11.2013 13:57

S67y27l41v87a 30Š34p43o19r60k10o62v51á 9356749110544

Karma R^

Ač oceňuji  práci feministek v 19. či poještě počátkem 20, století, jejich boj v dnešní době je podle mého názoru zcela mimo... připadá mi stejný, jako kdyby odboráři dnes chodili do fabrik rozbíjet stroje a počítače, že jim berou práci ...

+7/−2
7.11.2013 13:45

H21a23n17a 86Ž85a39n46e15t87a 76F86l56e56k40n23o35v67á 2136671720586

Děkuji. 

Souhlasím. Doba se mění... a navíc si nejsem jistá, jestli je boj ta správná cesta. Ale to je na jinou diskuzi. :-)

+2/0
7.11.2013 13:46

T29e92r82e84z30a 60H77a80j52k59o68v62a 5157552564360

jaky boj? Kde?

+2/0
7.11.2013 20:28

H25a76n62a 39Ž64a10n72e77t12a 95F34l42e59k83n62o25v81á 2606381380856

Z mého pohledu má boj širší význam, než jen konflikt se zbraní v ruce.

+1/0
7.11.2013 21:09

T35e17r57e93z54a 28H23a81j11k98o14v96a 5587152724120

Ja vubec netvrsdim, ze je to se zbrani v ruce. Pardon. 

Ptam se na vasi vetu: ..jestli je boj ta pravna cesta.." Rozumite? ptam se kde je ten boj, kde ho vidite? V cem? Kdo bojuje?

0/0
13.11.2013 10:58

I71r85e51n90a 85H59r86u11b93á 6289366777183

Že nejsme stejní, souhlasím a nikdy nebudeme. Ale že si nejsme rovni? Jak to myslíte? Že je matka víc než otec nebo muž je víc než žena? Tohle nechápu.

+4/0
7.11.2013 13:39

S34y75l69v31a 28Š67p81o17r21k51o28v71á 9776979980754

Samozřejmě že si nejsem rovni... Může muž rodit nebo kojit? A ani mozky muže a ženy nepracují stejně, což je dáno deseti tisíci lety jeho vývoje, na čemž feministiky za pár desetiletí prostě nic nezmění - i kdyby si stouply na hlavu a odstrakovaly se ušima ;-D

+3/−1
7.11.2013 13:43

T37e85r80e89z39a 40H69a52j78k97o34v23a 5387672764190

Rovnost neni o tom, zda nekdo rodi nebo koji. 

Rovnost znamena rovnosta jako obcana ve state pro vsechny at nekdo rodi nebo ne. 

Mozky ze jsou rozdilne? A doufam, ze vite, ze rozdily mozku jsou mezi muzi daleko vetsi nez mezo muzi a zenami? 

Proboha na tom feministky nechteji nic zmenit? jak by se to melo provadet?

+2/−1
7.11.2013 20:21

H88a15n41a 77Ž84a38n75e96t61a 60F53l23e72k91n86o83v58á 2256221370956

Ve společnosti (minimálně té naší) si rovni skutečně nejsme. Pán otevírá dveře dámě, mladší první zdraví staršího, ženy a děti požívají určitou ochranu. Ale to nutně nemusí znamenat, že jeden je víc než druhý. Vztah otec - dítě a vztah matka - dítě není rovný (už jen tím, že matka dítě devět měsíců nosí a prožívá s ním jiné spojení), ale to neznamená, že je jeden vztah lepší (důležitější, atd.) a druhý horší. Nebo jeden potřebnější a jeden zbytečný. Naopak, oba se doplňují.

+9/0
7.11.2013 13:44

T47e48r81e96z70a 96H15a38j24k39o11v61a 5237402104220

Ale vztah matka dite, je jina nerovnost, dite je na matce zavisle. A az do 18 let nema prava.

+1/−2
7.11.2013 20:29

H69a98n39a 33Ž29a46n26e66t76a 64F93l48e18k10n11o70v38á 2706161170696

Dítě má práva od okamžiku svého narození. I když ta práva jsou v určitém směru omezená. 

A pokud půjdeme do naprostých důsledků, dítě je závislé na péči starší osoby. Matka to být nutně nemusí. Nicméně péče matky je nenahraditelná (ovšem nikoliv životně důležitá). Nerovnost, o které v příspěvku píši je mezi matkou a otcem v jejich vztahu k dítěti. Vyplývá to z biologického postavení obou rodičů.

0/0
7.11.2013 20:56

T79e78r10e61z67a 60H97a40j82k71o79v26a 5837282904910

Ach jo, ja rikam, ze dite je zavisle a nema prava dospeleho obcana. Obcanska prava zislka az po uplynutio 18. let. Do te doby je jedinec nezletily. Nema pravni zodpovednost nejmene 15 letz, nemuze volit. proc myslite, ze je tu hranice 18 let? 

Absoltune nezalezi na tom, kdo se o takoveho jedince stara. nebo jak zije. 18 let je hranice. 

Ja tu pisu o rovnosti, Rovnsot nema nic spolecneho s ti, ze pan otevira zene dvere. Proc to sem tahate? To ze se to nestane nema zadny vliv na neci pravni postaveni jako obcana ve state? 

A nakonec!

OTEC i MATKA maji stejne  postaveni v rodine, i ve vztahu k diteti, podle zakona. 

Timto, ze pisete, ze nemaji (protze tehotna je zena) je videt, ze si pletete prostou biologii s rovnosti ve spolecnosti.  My si musime byt rovni. presto, ze nekdo rodi nebo nechce rodit nebo nemuze rodit.

0/0
13.11.2013 11:07

J89a79r79d70a 26C13h31o87v15a37n52e11c 6391555153699

Nesmíte zaměňovat rovnost a rovnoprávnost.

+4/0
7.11.2013 15:13

T29e42r68e46z71a 72H30a16j42k94o96v48a 5207292274170

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

0/0
7.11.2013 20:22

J20a90n 57R10á89ž 9142489919737

Být sobě navzájem rovní. Toť otázka! Nevím jak si může být rovný dlouhán a člověk malého vzrůstu v košíkové, silný chlap a útlá žena při hodu koulí...no napadá mne hodně příkladů.

Rovní si můžeme být před zákonem, ale jinak ,musíme nekonfliktně vnímat nerovnosti, které máme od přírody. Přijmout s pokorou výhody i nevýhody této nerovnosti, kooperovat a spoluprožívat dobré i zlé, co život přináší v úctě a vzájemném respektu přináší klid a pohodu. Opak přináší jen život v boji s "větrnými mlýny" Stojí vám, bojovnice za imaginární rovnost mezi mužem a ženou, tento boj za život v neklidu?

+2/0
7.11.2013 19:16

T72e18r65e30z52a 34H22a52j46k56o47v56a 5277702834460

DLouhan a clovek maleho vzrustui utla zena jsou si rovni jako obcane. Od prirody nemame zadnou rovnost, od prirody mame nerovnost. 

Rovnost mezi muzi a zenami neni nic imaginarnoho, JE TO ZAKOTVENO V USTAVE. 

Ale to netusi ani  blogerka. ;-D;-D;-D

+2/0
7.11.2013 20:23

H84a73n77a 91Ž11a69n96e26t61a 52F39l64e11k30n36o68v95á 2386161520776

Nebojte, o rovnoprávnosti tuším. Ale příspěvek není o rovnoprávnosti, kterou máme zaručenou. Ale o rovnosti a genderových stereotypech, které nevychází z rovnoprávnosti, ale rovnosti a ne-rozdílnosti pohlaví. 

Nebo se Vám zdá, že například požadavek na genderově neutrální slabikář má co do činění s rovnoprávností?

0/0
7.11.2013 20:58

T81e30r52e59z90a 71H72a10j46k36o53v72a 5357222214470

Tak proc pisete DOKUD BUDOU ZENY RODIT...NEJSME SI ROVNI???8-o

0/0
13.11.2013 11:09

T32e76r56e55z23a 90H87a33j90k25o76v60a 5197502744920

Gender znamena ROZDIL mezi pohlavim. Socialni.

0/0
13.11.2013 11:12

H11a26n42a 23Ž85a30n37e69t60a 88F18l79e13k52n88o82v14á 2916491810916

Ještě malý dodatek - existuje pár výjimek, kdy si nejsou muži a ženy rovni ani před zákonem. Například těhotné a kojící ženy požívají určitou zákonem danou ochranu, která mužům nepřísluší (viz zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění).

0/0
7.11.2013 21:27

T60e89r57e38z36a 81H40a62j32k34o52v34a 5377392224350

Protoze muzi nemohou byt tehotni. Ach jo.

0/0
13.11.2013 11:07

T90e20r61e25z66a 47H42a87j44k43o18v20a 5847202364570

Tom ze muzi nechcodi na revizi delohe NEZNAMENA  !!!!!, ze muzi jsou pred zakonem nerovni. Ach jo ach jo ach jo.....8-o

0/0
13.11.2013 11:10



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.