Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12a54r42k36é56t52a 60M33o55j49k60o79v55á 5666787191528

Každé dítě je jiné, ale ty naše prostě k nošení nejsou, kdybych se rozkrájela. Dceru jsem nosila asi do půl roku. Šátky tady tehdy ještě nebyly, i s klokankou jsem byla za exota. Ale pak už nechtěla ani za nic, řvala jak tur. Starší syn k nám přišel ve dvou letech, nechtěl se ani vozit ani nosit, jeho téměř jediné slovo bylo "sám", takže dostal rovnou odrážedlo. Mladšího máme od šesti týdnů, nechal  se celkem ochotně nosit cca do 5 měsíců, pak už to bylo utrpení pro nás oba. Pral se se mnou, otáčel hlavičku do volného prostoru, tak jsme koupili polohovací sporťáček. Komu ten těsný kontakt trochu chybí, jsem já...  Ale kluci jsou oba takoví Eskymáci, jak je někde normální teplota, je jim horko, takže potřebují vzduch kolem sebe :-)

+1/0
24.3.2013 14:09

A89l14e41n40a 44V71e56s68e22l84á 3133271415428

Nojono. Pokud má matka jen jedno dítě a pokud ráda chodí jen tak "nikam" na procházku, tak ten váš popis zní pěkně... Jakmile je ke kojenci ještě batole a v rámci "procházky" potřebujete taky nakoupit, už to fungovat nebude.

Ale pokud na to ten čas a možnost máte, tak jo, je fajn, když si to vy i dítko užijete. :-)

0/0
23.3.2013 17:22
Foto

I93v52a52n92a 20D50i55a75n87o45v49á 8108430859173

Já bych nechtěla, aby mě furt někdo tiskl k břichu...;-(

+1/0
23.3.2013 16:08
Foto

Š67á96r24k25a 94M89e43d37k70o61v50á 7864405146240

;-)O Tobě to víme;-D

+1/0
23.3.2013 16:09
Foto

I38v21a78n45a 35D38i64a87n41o30v86á 8448850369293

Ale i kdybych byla miminkem, tak nee(;-D

+2/0
23.3.2013 16:15

M79i68l33a13n 55V29e88l66k76ý 8279335

A jak dlouhé přestávky by pro vás byly akurátní?

+2/0
23.3.2013 16:18
Foto

I53v25a14n92a 79D27i10a98n77o54v57á 8668480409133

Ctěla bych prostorný kočík s peřinkou na zavrtání, a když se mi zachce, tak aby mě někdo vyzvedl a umožnil mi tím rozhled! Ale jedině na přímou žádost!

+1/0
23.3.2013 16:32

M18i81l94a18n 54V57e11l50k81ý 8809635

do prostorného kočíka přidat šikovného klučíka .... a po sladkém zavrtání šeptem trochu štěbetání .... potom vyzvednout až do nebes, včera, zítra, hlavně dnes ...... a je tu další žádost ... nenasyto, tak už dost

:o)

+1/0
23.3.2013 16:40
Foto

I36v58a93n48a 53D11i28a11n83o48v83á 8488490699443

8-o;-D

0/0
23.3.2013 23:11

M85i57l73a31n 12S83t72e51h21l17í71k 7680719753521

V té "nepaměti" ještě nebyly kočárky, takže jim nic jiného než nošení mimin nezbývalo. :-)

+4/0
23.3.2013 12:36

H73a32n21a 26Ž89a51n14e39t11a 55F47l46e55k63n34o43v54á 2476201700526

Otázkou zůstává, zda je vynález kočárku přínosem, či nikoliv. :-) (vynález automobilu také nepřinesl jen samá pozitiva)

0/−4
23.3.2013 13:15
Foto

Š76á59r78k78a 62M16e82d41k80o42v55á 7354415746600

Kočárek byl vynalezen proto, aby ulehčil právě matkám, které do té doby musely nosit děti v šátku. Dodnes se nenašel lepší způsob přepravy mimina.

+3/0
23.3.2013 14:15

M37i33l78a91n 81V28e71l75k63ý 8469275

Chtěl bych vidět, jak matka nosí v šátcích dvouletá trojčata.

+1/0
23.3.2013 16:22
Foto

N87e85l72a 26P30a60l15o98v96á 6722417466372

Dvouročáci by pěkně mazali pěšky. ;-D

Ale ono i ročních by bylo až dost, to máte recht. :-))

0/0
23.3.2013 16:25
Foto

I44v31a97n30a 23D91i21a23n87o72v16á 8318680279873

;-DR^Ti by nesli mě!!!

0/0
23.3.2013 16:36
Foto

I34v14a83n24a 42D45i27a95n67o64v21á 8938300419763

Nelo, máš v příbuzenstvu nějakou Táňu?

0/0
23.3.2013 16:36
Foto

N87e94l86a 51P57a60l29o51v61á 6712357136982

Nemám.;-(

0/0
23.3.2013 22:15
Foto

N23e66l93a 60P43a26l74o91v88á 6272137906262

...v šátku! :-))

0/0
23.3.2013 16:48
Foto

Š34á40r64k12a 96M90e81d20k84o20v44á 7274695376140

U dvouletých dvojčat a vícerčat se prý osvědčila vodítka pro psy;-D

+1/0
23.3.2013 17:01
Foto

N62e31l52a 17P42a28l82o10v69á 6592607136662

Klidně bych tomu věřila.:-)

Pamatuju si, když chodívaly děti se školkou na procházku: paní učitelka měla takový kšír s oky a každému  dítěti se navlékla jedno oko na ruku. Sama držela konec a dětičky pěkně kočírovala.:-) Bylo to praktické, protože nemohly zdrhnout, ale dnes by to asi bylo bylo proti lidským právům...;-D

0/0
23.3.2013 17:28
Foto

Š84á98r76k82a 59M40e35d88k85o59v74á 7434315876380

Ale nebylo- zkus uhlídat pytel blech;-D

+1/0
23.3.2013 20:34
Foto

N56e59l43a 72P87a69l39o66v74á 6952577976502

Ty to víš... a já to vím taky, že je to užitečný vynález. :-)

Ale určitě to nevědí v Bruseli...:-)

0/0
23.3.2013 22:17

A40l93e51n45a 86J24a35n84d42o60v66á 7389128251755

Kamarádky dcera také podlehla masáži a začala chlapce nosit - no a te´d je už celá bolavá, nemůže přestat, dítě to vyžaduje a jakmile není nošeno, řve. Jo něco jiného je nosit pět šest kilo a dvanáct kilo, že? S dítětem je to jako s jinými mláďaty - na co ho navyknete na začátku, to pak vyžaduje - doporučuji střídat kočárek a šátek, doma dítě nenosit na uspání - jak začnete, zaděláváte si na problém. Na váš problém.

Mně některé dnešní matky připadají jako věrozvěstky - nestačí, že něco dělají, ale ony musí o tom kázat a přivádět jiné na tu jedinou, pravou víru. Svatý, bojovný zápal!;-D

+6/0
22.3.2013 22:25
Foto

Š71á77r72k21a 39M54e52d20k25o87v25á 7964545426120

Jojo, všude jsem četla o výhodách nošení,ale to, že si člověk odrovná páteř, o tom se mlčí:-/ A podotýkám, že jsem měla dítě uvázané správně, jak mělo být.

+4/0
22.3.2013 22:44
Foto

N85e12l42a 84P57a90l17o38v55á 6162627526232

;-D

+1/0
23.3.2013 16:27

K97l76á44r85a 53F63i93a96l32k46o67v95á 3869837351576

Že se dítě nošením nerozmazluje je blud, protože nošené dítě je tak zvyklé na kontakt, tak při sebekratším odložení do postýlky spustí řev a chce se zase chovat. 

Nošení je přirozené, ale všeho moc škodí- matkám křiví záda (protože většina si umí uvázat šátek jen na jednu stranu) a i miminka potřebují prostor na protáhnutí. 

Děti se v kočárcích hlavně nudí, jen co začnou koukat, tudíž stačí je otočit po směru jízdy a přizvednout, ze šátku vidí kam? Jen na toho rodiče co ho nese a na nebe.

Ale uznávám, že když chodíte na procházky hlavně po lesích a polích, že tam kočár překáží ;-)

PS: váš prcek asi nebyl pětikilové miminko, co?

+3/0
22.3.2013 21:48

H71a26n79a 52Ž40a73n64e94t27a 66F83l63e48k27n14o76v11á 2396211480526

Nosit jsem začala, když malá vážila necelé 4kg, dnes má necelých 9kg. Vtip je v tom, že se každodenním nošením záda trénují a buduje se hluboká stabilizace trupu, tedy vnitřní svaly (které bývají po těhotenství oslabené). 

Máte pravdu, miminka potřebují svůj prostor. Proto také není vhodné ráno miminko vsunout do šátku a večer jej vyndat (i když jsou kultury, které to tak praktikují). 

Oproti hlubokému kočárku má miminko výrazně větší rozhled. Když je malinké, tak potřebuje vidět především svoji maminku, jakmile trochu povyroste, sleduje dění kolem (což z hlubokého kočárku nemůže). A pokud potřebuje spát, v šátku jednoduše usne (naše malá v kočárku spát odmítala a neustále se budila).

0/−5
23.3.2013 12:14

K38l52á90r47a 15F63i64a73l87k70o17v81á 3809827881816

Myslíte to jistě dobře, ale ubezpečuji vás, že většina čtenářů a diskutérů děti má a proto píší z vlastních zkušeností, které jsou prostě odlišné, tak jako jsou odlišné jednotlivé děti a jejich potřeby.

A jednostrannou zátěží svým zádům, ani vnitřním svalům opravdu neprospíváte ;-)

Moje dcera také v kočárku nespala... v tom prvním. Pak jsem koupila sporťák, který měl přehazovací rukojeť a dno se dalo zvyšovat podle potřeby asi do deseti poloh a najednou nastala všeobecná spokojenost.

+3/0
23.3.2013 13:21
Foto

Š98á82r34k22a 48M68e85d78k39o57v15á 7414905936560

Ta moje ze začátku taky nechtěla spát, furt mi řvala a pak jsem zjistila, že to bylo proto, že měla ještě hlad (tak jsem potom kombinovala kojení s lahví a byla spokojenost):-)

+3/0
23.3.2013 14:17

H72a85n14a 43Ž73a87n15e34t20a 98F31l38e95k76n81o66v43á 2256931120566

Je prima, že mají lidé různé názory a zkušenosti. Proto jsou diskuze, aby je mohli sdílet a vyslechnout ty, kteří danou věc vidí jinak. A proto také své názory sděluji zde a nikoliv na serveru, kde převažují pozitivní zkušenosti s nošením miminek.

Každopádně říkám, že nošení není nějaká nová "hurá akce" alternativních maminek, ale návrat ke kořenům. :-)

PS: s těmi zády mě nepřesvědčíte, protože moje zkušenost je jednoznačně pozitivní. Jak jsem již psala jinde, jsem po úraze zad a například těhotenství pro mě byla veliká zátěž. A doba bezprostředně po porodu ještě horší. A právě nošení miminka mi pomohlo zbavit se bolestí, srovnat hyperlordózu bederní páteře a ulevit Th-L přechodu.

0/−3
23.3.2013 14:57

K86l36á14r69a 65F22i17a57l58k33o82v93á 3239437941766

Nechci vás přesvědčovat. Sama jsem po bouračce a páteř mám sešroubovanou, o bolestech zad a nohou od utlačovaných nervů. něco vím, a jednostranná zátěž, tedy úvaz na krku, nebo ramenou, ať jako nosítko, nebo kapsa, natož na jeden bok prostě zádům nesvědčí, to je fakt ;-)

+3/0
23.3.2013 15:25

H49a25n92a 93Ž57a23n22e26t39a 89F12l57e89k70n26o95v91á 2106851590986

V tom máte samozřejmě pravdu. Takto jednostranný úvaz škodí. Správný úvaz šátku však rozloží hmotnost miminka rovnoměrně mezi ramena, záda a boky (zde nehovořím o úvazech na bok, ale na břiše - úvazy na bok, to je jiná, ty jsou jednostranně zatěžující a je třeba boky pravidelně střídat - stejně, jako když člověk nosí tašku na rameni nebo v ruce). A oproti nošení miminka v náručí znamená šátek velikou úlevu.

Nosítka jsem nevyzkoušela, takže v tomto ohledu nemám srovnání. :-)

0/−3
23.3.2013 15:50
Foto

Š72á17r75k96a 76M61e74d48k44o81v42á 7864895926980

Jestli máte na mysli klokanku, tu jsem odložila po jednom nošeníRv

+2/0
23.3.2013 16:04

K11l17á97r72a 23F86i39a75l19k59o66v86á 3179857111236

Nejde o rozložení váhy, ale prostě o tu váhu samotnou, co před sebou mít nemusíte- proč si asi některé ženy nechávají zmenšit prsa? Mají je přece od přírody ;-)

+1/0
23.3.2013 16:46
Foto

N56e44l76a 75P18a26l95o80v61á 6472777946182

"Hluboká stabilizace trupu"...hmmm, vy jste lékařka, že používáte takhle odbornou terminologii? Nebo jenom  "máte načteno"?

+1/0
23.3.2013 16:31

K68l69á10r77a 26F94i83a11l22k45o21v43á 3419667471206

To používají hlavně maséři a terapeuti, doktoři moc ne ;-)

+1/0
23.3.2013 16:47
Foto

N74e67l61a 42P67a84l52o22v26á 6902837206272

Tak to jo, díky. ;-)

Mně šlo spíš o to, že tyhle věci velmi často píšou alternativní  "odbornice" s absolvovanou základkou, které tím, že porodily dítě se stávají znalkyněmi ve všech odborech, které s tím souvisí. Mívají v malíčku porody (hlavně domácí), psychologii dítěte (nikdy neřeknou, že dítě už žvatlá, protože jejich dítě zásadně KOMUNIKUJE;-D.  V jejich projevu nacházíme víc odborných slov, než u opravdových odborníků.

A protože doufám, že autorka článku mezi ně nepatří, tak jsem se raději zeptala.;-)

+1/0
23.3.2013 17:47

H21a75n18a 43Ž66a49n88e66t19a 89F90l27e22k44n98o64v42á 2766591580706

Naše malá ještě nežvatlá.... ale "ukecaná" je dost. ;-)

0/−1
23.3.2013 20:00
Foto

N85e78l26a 62P49a82l27o86v60á 6352207726832

To nejlepší teprve přijde -máte se na co těšit;-)

0/0
23.3.2013 22:13

H11a68n12a 10Ž73a26n57e53t65a 77F70l25e55k50n52o57v83á 2246331610556

To jsem pochytila na kurzech anatomie, které jsem absolvovala. A prakticky si vyzkoušela při RHB ;-)

0/−1
23.3.2013 17:42
Foto

N34e96l91a 80P26a65l71o78v57á 6632797536372

Tak aspoň takhle.:-)

Takže příspěvek níže (nebo výše, teď honem nevím) se Vás netýká. :-)

+1/0
23.3.2013 17:50

S43i39l61v42i12e 43W11a27t30s11o54n 9478927422730

A? Nekdo deti nosi, nekdo je vozi v kocarku a nekdo je necha nekde pohozene a nevsima si jich. Lide jsou ruzni. Nejak ale nevidim duvod o tom psat, ze vy nosite dite v satku.

+6/−6
22.3.2013 20:42

J75i21ř85í 21D37o75u71t20n28á56č 2590847737175

JEŽÍŠ ...8-o tak si to mimino nos ... nikdo neřekne ani popel ....ale že je něco od nepaměti neznamená, že je to jedině správné a možné

+5/−4
22.3.2013 20:20
Foto

Š23á89r70k28a 17M23e94d51k21o89v60á 7384145956460

Já to vyzkoušela asi 2x- když jsem jela do Prahy a nechtěla jsem pořád někoho obtěžovat, aby mi pomohli do metra nebo do tramvaje. Večer jsem měla oddělaný záda- doslovaRv A to bylo dítěti asi 6 měsíců, takže nic těžkého.

+5/0
22.3.2013 20:25

K43l33á33r96a 49F81i52a93l42k98o66v67á 3519237541836

Nošení dětí do MHD jednoznačně odsuzuju, stačí, aby do ženský někdo vrazil, (dítě nemusí být ani vidět) a je po prckovi, natož když náhodou řidič prudce zabrzdí- ze sedadla vylítne člověk jako špunt, když oběma rukama drží něco jiného a ne madlo. Což nemyslím adresně ;-)

+5/0
22.3.2013 21:52
Foto

Š25á53r23k86a 64M75e74d34k60o43v33á 7984955606980

Jela jsme metrem a v obou případech jsem seděla;-) Nošení se malé sice líbilo, ale já bych byla za chvíli lazar  (kvůli problémům se zády), takže šátek už nikdy víc.

+3/0
22.3.2013 22:42

K71l75á72r84a 33F35i87a33l34k69o94v38á 3289497551526

Ono ani nosítko není lepší, akorát bolí obě ramena naráz ;-)

+2/0
22.3.2013 23:10

H38a66n15a 45Ž84a89n18e81t66a 57F97l46e15k57n52o96v80á 2106941910786

Chápu, pokud jste měla miminko poprvé v šátku v 6 měsících, mohou záda pořádně bolet. My jsme začali s nošením v 5 týdnech, kdy jsem měla záda ještě velice bolavá z těhotenství a poporodního úbytku váhy (jsem po úraze páteře a každá zátěž se na mých zádech rychle projeví). Záda, která si po dobu těhotenství zvykala na zátěž, tak byla na nošení připravená. A vskutku, po pár dnech nošení přestala bolet. Nošením jsem začala přirozeně obnovovat hlubokou stabilizaci trupu (vnitřní břišní a zádové svaly). 

Samozřejmě, nehovořím zde o úvazech na bok, ale o úvazech typu kapsa.

0/−4
23.3.2013 12:20
Foto

Š38á31r57k36a 29M87e26d68k47o56v84á 7144905946420

No prostě nedám dopustit na kočárek (které má i další výhody, např. dám dolů nákup a nemusím ho tahat v rukou. MHD využívám minimálně, většinou jsem si všude dojela pěšky, jen ta Praha pěšky celá obejít nejde;-D

+4/0
23.3.2013 14:14

H90a24n24a 80Ž66a90n27e75t37a 50F27l75e26k97n56o28v54á 2636721980456

Vždyť to je v pořádku. Každý má jiné zkušenosti a jimi se řídí. A stejně, jako Vy nedáte dopustit na kočárek, já nedám dopustit na šátek. :-)

Máte pravdu, celou Prahu bych také nechtěla pěšky obcházet. ;-)

0/−3
23.3.2013 15:00



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.