Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hmmm... o tom, že psychika v našem těle ovlivňuje spoustu věcí, vůbec nepochybuji. Ani o tom, že mezi tu spoustu věcí bude patřit i průběh porodu.

Ale ta představa, jak je všechno JEN v hlavě a vše bude úžasné a nic nebude bolet, je hodně mimo realitu. (A taky nejen moje zkušenost tomu dává za pravdu. ;-)

7 0
možnosti

Milí diskutující, několikrát tady zaznělo, že věta: porod je nastaven v hlavě, nikoliv v porodních cestách, je blud.

Odkud se vzala? Nepochází z mé hlavy, ale je v souladu s mým přesvědčením. 

Tuto poučku jsem slyšela od velice zkušené lékařky se specializací porodník, a několika výborných porodních asistentek s letitou praxí.

A nejen moje zkušenost jim jistě dává za pravdu.

0 7
možnosti

napsala jste ji ve svém blogu

4 0
možnosti

Ještě mne, trošku mimoporodně, napadlo, jak to vidíte se všemi těmi novorozeneckými chůvičkami, hlídátky, všemi těmi vynálezy, aby se za žádných okolností nemohlo nic stát? Chránítka na vše, dokonce přilbičky na hlavy? Se zájmem to vše pozoruji, ale vlastně nevím, jestli bych tolik věcí pro mimčo dneska potřebovala, příjde mi, že snad ani ne.

1 4
možnosti
Foto

Neměla jsem nic z toho a helmu až na tříkolku:-) Chůvička je dobrá,když je velký dům a mimčo spí v jiném patře:-)

2 0
možnosti

"...porodní proces je nastaven v hlavě, nikoliv v porodních cestách..."  - jeden z nejhloupějších výroků o porodu Rv

10 0
možnosti

Asi máte pravdu. S porodem sice zkušenost nemám, ale mohu vás ujistit, že to nefunguje ani u zácpy, proto bych rovněž vyjádřil jisté pochybnosti o správnosti inkriminovaného výroku.

9 0
možnosti

Eh? Takze zenam oznamite, ze porod je krasny zazitek, nebudete mluvit o bolestech a jeste  je to v hlave, tak jak to v hlave budete mit, tak to bude...Olalala. Nekdo si muze prat rodit vaginalne, ale ma velmi uzkou panev nebo je dite pretocene, ci ma obtocenou pupecni snuru kolem krku, takze plany v hlave proste nejsou realne. Je dobre vedet o bolesti, byt varovan znamena byt pripraven. Je pravda, ze zeny na tu bolest zapomenou, kdyz je jim odmenou zdrave dite, po kterem touzily. Porod boli, pokud se uzije epidural, neboli, ale epidural prejde a proste trva nejakou dobu, nez se telo vzpamatuje. Doba zotaveni po cisarskem rezu byva delsi a neni bezbolestne, jak se nektere naivky domnivaji. Kojeni pomaha stahnout delohu. Od lekarky nebo pritelkyn, ktere uz porod prodelaly, bych cekala rovny pristup, upozorneni na komplikace a ne okraslovani skutecnosti ci dokonce naivni pristup - je to v hlave. Slunickova nalada je fajn, ale s malou panvi nebo 6 kg ditetem moc nepomuze...

7 0
možnosti

J26a12n 13B39o79k34š95a73y

29. 3. 2013 20:31

Je to v hlavě, paní Silvie. Je. Onehdá mi někdo řekl něco ošklivého a plakal jsem. Pak mi zase jiný řekl něco ošklivého  a ... vidíte ... neplakal jsem. Bylo to v hlavě. V

7 1
možnosti

On je asi rozdíl v pohledu, jak si k tomu ta žena přišla. Když je problém s otěhotněním, několikaletým čekáním až to vyjde, pak asi snáší všechno kolem porodu líp, oproti ženské, které stačí z dvaceti metrů uvidět pánské trenky a je to a v průběhu porodu se dozví, že má úzkou pánev a asi to neproleze.

4 4
možnosti

V tom máte podle mého názoru velkou pravdu.

1 3
možnosti

Již třetí váš blog, nad kterým jen kroutím hlavou.

Víte, já byla programově mladá matka, (no dvaadvacet let bylo na první porod nedávno normální) a ať nad tím přemýšlím jak chci, byla jsem vyrovnaná víc, než buddhistický mnich, jsa z lékařské rodiny věděla jsem vše a přesto se kolem mě seběhly kapacity ze všech příbuzných oborů, protože si ony samy netroufaly ani doufat, že vytlačím svou velmi úzkou (modelkovskou) pánví skoro pětikilové mimino.

Takže jsem kvůli možné sekci dostala epidurál a nemělo žádnou cenu ho odmítat- rodila jsem celkem rychle, bez těch největších křížových bolestí, ale až do konce ve stoje. 

Dva dny jsem byla polomrtvá vysílením a týden si nesedla ... a to vše si pamatuji i přes tu přírodou zařízenou euforii po porodu. 

Hlava prostě nemá co dělat s fyziologickými procesy.

Víte- průjem si taky pozitivním myšlením nezastavíte ;-)

10 1
možnosti

Pochopila jsem správně Vaše přesvědčení, že psychické naladění nemá na nějaký proces vliv? Tedy například - pozitivně naladěný pacient se léčí stejně rychle a dobře jako ten depresívní, dobře trénovaný a motivovaný sportovec podává stejně kvalitní výkony, jako ten který si odpočátku nevěří, zaměstnanec, kterého práce baví a cítí podporu svých nadřízených, pracuje stejně dobře jako ten otrávený a zdeptaný? 

Pokud jste otevřená informacím o "léčbě hlavou", doporučují Vám shlédnout některou z přednášek MUDr. Hnízdila (na youtube jsou k dohledání). ;-)

0 7
možnosti

"Ano, porodní proces je nastaven v hlavě, nikoliv v porodních cestách." - s tím nemůžu souhlasit, v hlavě si můžete nastavit co chcete, ale pokud nastane fyziologický problém při procházení dítěte porodními cestami (či jakkákoliv jiná neočekávaná komplikace), hlava moc nezmůže.

8 0
možnosti

přesně, hlava je jedna věc a čtyřkilové dítě, které si proráží dráhu porodními cestami,věc druhá.

Jistě, existuje malá skupinka žen, které rodí snadno (dřív se říkalo -ta by mohla rodit za polívku;-)). Těm se potom snadno káže o tom, že porodní bolesti jsou jen psychická záležitost, že vznikly z traumat, hluboko zahnízděných v pravědomí, a že je můžeme hlavou zvládnout. No, ony jo.:-/

4 0
možnosti

Už bych nikdy nerodila, i kdyby případné dítě mělo skončit v kbelíku mezi tampony. První dítě rozené od pondělí do středy, ukončené kleštěmi v Mých17 letech . Každý říkal, že podruhé to jde líp. Sice jsem tušila, že asi ne. S manželem jsem měla domluvené, že když to bude trvat dlouho, uteču z porodnice a on mne odveze do nedalekého města, kde nejpozději po 10 hodinách to popohnali. Protože slibovali "za hodinku to bude, neutekla jsem. Trvalo to s kapačkami 15 hodin, u porodnice přistavená sanitka na odvoz do města, kde prováděli císařák. Už nikdy víc. Jak já bych tenkrát uvítala císařák či epidurál. Ony ty křížové bolesti opravdu nejsou nic moc. Jenže šedesátá a sedmdesátá léta se s nikým moc nepárali. Přechod byl vysvobození.

6 2
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS